måndag 14 mars 2011

1. En vanlig dag

Märks det att jag försöker slingra mig från detta eller? ...
Jaja... Min vardag. Hmm. Sover ALLTID alldeles för länge på morgnarna för att egentligen hinna med allt. Ställer klockan på 7.30, snoozar till minst klockan 8.05. Fattar inte att jag är så fasligt vardagsmorgontrött, när jag alltid vaknar pigg som en lärka på helgerna. Till jobbet kommer jag nästan alltid lite försent, big No-no, jag vet. Men det brukar jag jobba ikapp genom att stanna lite längre ibland. 
Väl där sätter jag på datorn, kollar mail med en kopp te som sällskap. Går in i fakturasystemet och konterar fakturor, kollar posten och hjälper Carina att sortera hennes post (som kommer i massor). Fram till lunch går alltid tiden ganska fort och mitt arbetstempo är alltid som högst under förmiddagarna. Lunch nästan alltid ganska prick klockan 12. Jämt lunchlåda. Efter lunch blir jag alltid rätt seg.
Tappar liksom fokus, jobbar med 20 saker samtidigt för att sedan komma in i ett sista arbetsryck sista timmarna. Efter jobbet blir det ofta promenad hem (när det är hyggligt väder). Ibland också träning (åh jag saknar att simma). Vardagskvällarna är ganska heliga. Trivs bäst när jag bara får åka hem, när jag inte har massa saker inplanerade utan bara kör spontant på vad jag är sugen på. Fast ibland blir det ju någon vinkväll mitt i veckan och det är små guldtimmar som jag alltid får massa energi av.
Jag är ganska duktig på att lägga mig i tid. Nästan alltid somnar jag och Axel samtidigt, men ibland jobbar han någon timme till eller tittar på tråkiga Youtube-klipp. Trist. Då brukar jag bara somna ifrån allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar