söndag 8 maj 2011

ChocolateBrownieHazelnutFudge.

Jag ska go brownie i höst, eller håret alltså. Jag älskar att vara blond på sommaren men för varje år som går känner jag mig mindre och mindre "hemma" i mitt blonda rufs. Mycket ligger nog i att jag har gått från äkta lintott till att min riktiga hårfärg hår numer är i någon slags ljusbrun ton (med starka inslag av råttfärg), not so charming. Extra irriterande blir det när jag slingar håret grundligt för att bara några veckor senare få en markant utväxt, speciellt tydlig på bakhåret. Så nä nu har jag bestämt mig, mörkare blir det. Men än är det för tidigt, vill att håret ska bli lite längre först (brun, rak page känns inte som jag) sen så bleker solen mitt sköra hår något infernaliskt, så att färga det nu vore bortkastat...
Nu ska jag bara fundera vilken av alla nyanser jag ska välja.

  Bilder från 2009. Någon slags mörkblond färg som drar åt det guldiga, ljusbruna hållet. Något liknande blir det i höst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar