måndag 6 juni 2011

Samvetet,ja.

Det är nationaldag och strålande väder ute. Jag svettas inomhus, lägenheten har de senaste dagarna börjat blivit sådär varm som den bara blir när det verkligen är sommar. Plåttak och gassande sol.
Men jag kan inte svalka mig, ligger hemma med huvudvärk, kliande hals och rinnande näsa. Hade nästan glömt bort hur fruktansvärt obehagligt det är med gräsallergi (det är nu gräset börjar blomma). Sedan jag kom hem efter Summerburst har jag bara legat nerbäddad i sängen. Det känns som om jag har feber, men kan man få det av allergi verkligen? Eller så är det någon slags mix av förkylning och allergi.
Så många måsten idag; gå till posten och returnera dyrt spontanköp, skriva texter som ska vara klara imorgon, skicka ny prickningslista till vår controller, Joses fina mail som jag aldrig hittar rätt tillfälle att sätta mig ner i lugn och ro och svara på. Jag ska ta en promenad nu och se om det går över. Kanske är det dåliga samvetet det värsta ändå, egentligen värre än sakerna man måste ta tag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar